کارشناس حفاظت اسناد-پست شماره 12-18

حوزه مدیریت عامل

عنوان شغل:کارشناس حفاظت اسناد                          Ù¾Ø³Øª شماره 12-18

 

تعریف وخلاصه شغل

 

این شغل به منظور اجرای دستورالعمل ها ی مربوط به اسناد و فن آوری اطلاعات با توجه به نظارت مدیر مربوطه و انجام سایر امور محوله به منظور نیل به اهداف شرکت می باشد.

 

                                             

-کنترل و نظارت بر طبقه بندی اسناد براساس دستورالعملهای نحوه تعیین طبقه بندی اسناد به منظور بندی اسناد به ارزش گذاری صحیح اسناد.

- نظارت بر ارزشیابی و امحاء اسناد غیر ضروری برابر دستورالعملهای مربوطه از طریق شرکت در کمیته مربوطه به منظور امحاء صحیح اسناد

-کنترل محتوای نشریات؛کتب Ùˆ اطلاعات رایانه ای از طریق مطالعه Ùˆ بررسی  آنها به منظور جلوگیری از انتشار غیر مجاز اطلاعات دارای طبقع بندی.

- نظارت بر سیر گردش اسناد دارای طبقه بندی(مانند ثبت بسته بندی ارسال مراسلات-تایپ و ...)برمبنای دستورالعمل حفاظت اسناد و اطلاعات دارای طبقه بندی به منظور اجرای صحیح دستورالعمل مربوطه .

- تهیه Ùˆ ابلاغ دستورالعملها ‘بخشنامه ها Ùˆ ابلاغیه های حفاظت اسناد به مدیران Ùˆ معاونین شرکت به منظور ارتقاء سطح امنیت اسناد Ùˆ اطلاعات .

- نظارت بر عملکرد حفاظت اسناد Ùˆ دبیرخانه ستاد شرکت ‘منابع آب شهرستانها Ùˆ پروژه های در دست اجرا

- همکاری در طبقه بندی اطلاعات مندرج در سیستمهای رایانه ای و شبکه های موجود با واحد امنیت شبکه به منظور یکنواختی کنترل اسناد و اطلاعات .

-پیگیری گزارشات مفقودی ؛سرقت ؛ افشا؛ در معرض افشا قرارگرفتن یا انهدام غیر مجاز اسناد و اطلاعات و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص متخلف به منظور بررسی علل بروز تخلف و پیشگیری درموردآتی.

-توجیه کارکنان تحت امر در حراست Ùˆ دست اندرکاران اسناد Ùˆ اطلاعات در شرکت در خصوص موارد خاص اصول حفاظت اسناد Ùˆ مدارک به صورت حضوری‘ مکاتبه ای یا از طریق جلسات توجیهی به منظور رعایت اصول حفاظت اسناد

-تهیه و تدوین روشهای مطمئن و سهل الوصول بایگانی براساس تجربیات گذشته جزوات و اطلاعات موجود در ارگانهای نظامی و اطلاعاتی به منظور بایگانی متمرکز .

-همکاری با واحد آموزش به منظور تدوین متون درسی جهت درس اصول حفاظت اسناد و مدارک.

-نظارت و کنترل برخریدهای و بهره برداری از سیستم های مخابراتی به منظور جلوگیری از خرید تجهیزات غیرمجاز

-اعلام نظر کارشناسی به استعلامات شرکت و منابع آب شهرستانها در خصوص حفاظت از اسناد به منظور هدایت مراجع ذیربط.

- بایگانی و برگشمار کلیه سوابق دارای طبقه بندی.

-ایجاد بایگانی موضوعی در هرسال.

- راکد نمودن اسناد سنوات گذشته .

- پیگیری امحاء اسناد و مدارک دارای طبقه بندی.

- ارسال مکاتبات دارای طبقه بندی به بخشهای داخلی و نظارت بر گردش مکاتبات

- ارائه سابقه به درخواست کنندگان سوابق دارای طبقه بندی.

-نظارت بر تعویض و ساخت مهرهای مورد استفاده در حوزه شرکت.

- کپی از اسناد دارای طبقه بندی به منظور ارسال و ارجاع به سایر قسمتها.

-  نظارت بر درخواست آمار Ùˆ اطلاعات مورد تقاضای ارگانها Ùˆ ادارات Ùˆ دانشجویان.

- تکمیل و ارسال گزارشات عملکرد فصلی.

- تجهیز حفاظت اسناد و مدارک به اقلام و تجهیزات مورد نیاز.

-انجام سایر وظایف محوله

 

 

 

 

تعریف و خلاصه شغل

 

این شغل به منظور نگهداری و حفاظت از پرونده پرسنلی کارکنان و انجام کلیه امور اداری مربوط به این پست جهت نیل به اهداف سازمانی می باشد.

 

 

شرح وظایف

 

-تعیین ضوابط Ú©Ù„ÛŒ حفاظتی مرتبط به موقعیت مکانی سیستمهای سخت‌افزاری اصلی شرکت وکنترل تردد به آن مکانها

-تعیین طبقه‌بندی حفاظتی فایلهای اطلاعات، پیگیری اجرای مقررات، دستورالعملهای حفاظتی Ùˆ امنیتی، تولید، نگهداری، گردش، دسترسی، تکثیر، امحاء اسناد Ùˆ فایلهای اطلاعات

-پیگیری، دریافت Ùˆ بررسی گزارش تلاشهای موفق Ùˆ ناموفق نفوذ به سیستمهای موجود از سوی واحد فن‌آوری اطلاعات شرکت Ùˆ ارائه گزارش به مدیرعامل شرکت Ùˆ واحد حراست شرکت مادر

- پیگیری اجرای مانیتورینگ ترافیک شبکه توسط واحد فن‌آوری اطلاعات شرکت، نظارت Ùˆ اخذ گزارشات موردی Ùˆ دوره‌ای از آن واحد

-بک آپ گیری روزانه از آمار و اطلاعات ثبت شده در دبیرخانه محرمانه و انتقال اطلاعات بر روی هارد اکسترنال

- نظارت و راه اندازی آخرین ورژن نرم افزار دبیرخانه محرمانه حفاظت اسناد و مدارک

- نظارت بر شبکه اتوماسیون داخل شرکت

- نظارت بر شبکه اتوماسیون اختصاصی حراست

- جداسازی بستر اینترنت از بستر اینترنت به منظور حفاظت از اطلاعات از کامپیوتر های شرکت .

- نظارت و ساماندهی پورتها و سی دی درایوهای موجود در حوزه شرکت.

- نظارت بر رعایت ملاحظات حفاظتی Ùˆ امنیتی در خصوص نصب Ùˆ توسعه شبکه‌های موجود در شرکت Ùˆ اجرا Ùˆ بررسی دوره‌ای امکان نفوذ Ùˆ آسیب‌پذیری حفاظتی Ùˆ امنیتی سیستمهای موجود Ùˆ پیگیری رفع نواقص احتمالی توسط واحد فن‌آوری اطلاعات شرکت

- پیگیری، دریافت Ùˆ بررسی گزارش تلاشهای موفق Ùˆ ناموفق نفوذ به سیستمهای موجود از سوی واحد فن‌آوری اطلاعات شرکت Ùˆ ارائه گزارش به مدیرعامل شرکت Ùˆ واحد حراست شرکت مادر

 

 

- پیگیری اجرای مانیتورینگ ترافیک شبکه توسط واحد فن‌آوری اطلاعات شرکت، نظارت Ùˆ اخذ گزارشات موردی Ùˆ دوره‌ای از آن واحد

- لزوم اطلاع رسانی و توجیه حفاظتی در بالا بردن آگاهی و هوشیاری کارکنان دستگاه در امنیت و مسائل مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات

-انجام سایر وظایف محوله

 

 

 

 

 

 ØªØ§Ø±ÛŒØ® ثبت : 18 فروردین 1404
  آخرین به روزرسانی :
 Ù…ونا
 883
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 207
  • بیشترین بازدید همزمان : 1160
  • بازدید امروز : 531
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 20,138,819
  • آخرین به روزرسانی : 23 مهر 1404 14:24:09
  • شناسه IP شما : 216.73.216.109

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020